Kategorie
PRODUKTY ŻEGLARSKIE
Jesteśmy na Allegro
Farby jachtowe do drewna, laminatu, metalu Yachtaman osprzet zeglarski
Farby jachtowe. |
||||||||||
|
OLIVA Emapur MARINA
Dwuskładnikowa, emalia poliuretanowa tworząca powłokę o wysokich walorach dekoracyjnych z połyskiem. Odporna na działanie czynników atmosferycznych, promieniowania UV, wody słodkiej i słonej. Podwyższona od porność na zadrapania i inne uszkodzenia mechaniczne. Karty Techniczna Karty Charakterystyki Zastosowanie: Emalia nawierzchniowa na podkłady epoksydowe typu Epinox lub Epirust. Można nakładać bezpośrednio na zmatowiony żelkot.
|
|||||||||
------------------------------------------------------------------------------------------------ | ||||||||||
|
OLIVA Antifouling VSE Przeciwporostowa farba samopolerująca na wody morskie i śródlądowe. Bardzo dobra przyczepność i elastyczność. Odporna na działanie wody i atmosfery morskiej. Powłoka farby zmniejsza opory hydrodynamiczne kadłuba podczas eksploatacji. Zastosowanie: Zabezpieczanie wszystkich jednostek pływających, z wyjątkiem aluminiowych oraz szybkich łodzi motorowych. Karty Techniczna VSE Karty Charakterystyki VSE
------------------------------------------------------------ OLIVA Antifouling PTFE Przeciwporostowa farba do szybkich łodzi o podwyższonej twardości. Bardzo dobra przyczepność i elastyczność. Dzięki zastosowaniu polimeru PTFE powłoka farby posiada doskonałe własności hydrofobowe, gładkość, twardość i odporność na ścieranie. Odporna na działanie wody i atmosfery morskiej. Zastosowanie: Twarda farba przeciwporostowa do szybkich łodzi motorowych poruszających się z prędkością powyżej 20 węzłów. Do stosowania na wodach słonych i słodkich. Karty Techniczna PTFE Karty Charakterystyki PTFE
|
|||||||||
------------------------------------------------------------------------------------------------ |
||||||||||
|
OLIVA Epinox BOSMAN 54 Podkład epoksydowy, dwuskładnikowy. Tworzy powłokę z połyskiem, dobrze przyczepną do laminatów, nienasiąkliwą, o wysokiej odporności mechanicznej. Karty Techniczna Karty Charakterystyki Zastosowanie: Przeciwosmozowe zabezpieczanie jachtów z laminatów.
------------------------------------------------------------ OLIVA Epinox BOSMAN 77 Podkład epoksydowy, grubopowłokowy, dwuskładnikowy. Farba tiksotropowa, pozwalająca na uzyskanie grubych powłok bez dodatku rozcieńczalnika. Zastosowanie: Przeciwosmozowe zabezpieczanie jachtów z laminatów i antykorozyjne zabezpieczanie jachtów ze stali i aluminium. Karty Techniczna Karty Charakterystyki
|
|||||||||
------------------------------------------------------------------------------------------------ |
||||||||||
OLIVA Uniwin OPTIMAL Farba podkładowa, jednoskładnikowa tworząca elastyczną i wytrzymałą mechanicznie powłokę, dobrze przyczepną do powłok epoksydowych. Zastosowanie: Jako międzywarstwa w celu poprawy przyczepności farb przeciwporostowych. Karty Techniczna Karty Charakterystyki
|
||||||||||
------------------------------------------------------------------------------------------------------ |
||||||||||
Akademia Malowania Teknos | ||||||||||
Obejrzyj film: Jak malować jachty i łodzie z laminatu Zobacz jak powinno się zabezpieczać jachty i łodzie z laminatów farbami Teknos Oliva. Od przygotowania powierzchni do malowania części podwodnej i nadwodnej. |
Obejrzyj film: Malowanie części podwodnej jachtów drewnianych Film pokazujący jak chronić i nadać piękny wygląd podwodnym elementom jachtów drewnianych.
|
Obejrzyj film: Malowanie drewnianych elementów wyposażenia jachtów i łodzi Przekonaj się jak zachować długotrwałą estetykę i funkcjonalność drewnianych elementów wyposażenia jachtów. |
||||||||
Aby obliczyć ilość potrzebnej farby przeciwporostowej do malowania kadłuba, możemy się posłużyć poniższym wzorem. L*(B+D)*k=m2 Długość linii wodnej L*(Szerokość B+Zanurzenie D)*Współczynnik kształtu kadłuba k = m2 L - oznacza długość linii wodnej, B - szerokość, D – zanurzenie (wartości podajemy w metrach) k oznacza współczynnik zależny od kształtu kadłuba. Dla obecnie typowych kształtów finkil wynosi on 0.55, dla tradycyjnego jachtu z tzw. bilgekil wynosi 0.75, w przypadku łodzi motorowych pomijamy ten współczynnik. Przykładowo dla jachtu o wodnicy 7m, szerokości 2,5m, zanurzeniu 1,5m rachunek będzie następujący: 7*(3,5+1.5)*0.55=19,25m2, zaokrąglając 20 m2. Przyjmując, że wydajność farby wynosi 10m2 z litra, to w przypadku dwukrotnego malowania części podwodnej jachtu, będziemy potrzebowali 4 litrów farby czyli 6 puszek 0,75 litra. Nadwyżkę możemy wykorzystać na domalowanie kolejnej warstwy w najbardziej newralgicznych miejscach. |
||||||||||
-------------------------------------------------------------------------------------------- |